Диета при подагра: 6 прости стъпки за спиране на болката

Диета при подагра: 6 прости стъпки за спиране на болката

Всеки, който имал подагра, знае колко болезнена може да бъде тя. Знаете, че трябва да се пазите от всичко, което може да предизвика нов пристъп, но какво можете да ядете? Подаграта се причинява от натрупване на кристали пикочна киселина в ставите и ако не се грижите за тялото си, тези кристали се размножават и причиняват непоносима болка. В тази статия е обяснено кои храни трябва да избягвате и какви храни трябва да консумирате, за да контролирате риска от развитие на подагра.

Какво представлява подаграта?

Подаграта, възпалителен артрит, причинен от повишени нива на пикочна киселина, е състояние, което може да причини внезапни, мъчителни пристъпи на болка и подуване на ставите.

Болката, свързана с подаграта, е толкова силна, че може да затрудни съня и дори ходенето. Ето защо диетата при подагра е важна: за да се ограничи количеството пикочна киселина в организма и да се предотвратят бъдещи пристъпи.

Подаграта се среща по-често при мъжете, отколкото при жените, и обикновено се развива на възраст между 30 и 50 години. Въпреки това всеки може да получи подагра на всяка възраст, ако има високи нива на пикочна киселина в кръвта си.

Храните, които трябва да избягвате при подагра

Пълен списък с храни, които са забранени:

  • Алкохол и други напитки с високо съдържание на пурини (бира, вино, твърд алкохол) – Пиенето на алкохол може да предизвика пристъпи на подагра и да влоши моментното състояние.
  • Зеленчуци като гъби, чушки, домати, цветно зеле, спанак, целина, аспержи и бобови растения (сух боб и грах)
  • Грозде, смокини, къпини и малини
  • Авокадо
  • Червено месо (говеждо и агнешко, особено месо от органи)
  • Дивечово месо (например еленско)
  • Консерви с месо и риба
  • Синьо сирене
  • Морски дарове (раци, омари и скариди) – Морските дарове, като риба тон и сьомга, също са с високо съдържание на пурини, така че ограничете количеството на морските дарове, които ядете, ако имате подагра или ако лекарят ви е установил, че те предизвикват симптомите ви
  • Сушени плодове (кайсии, праскови, сини сливи, стафиди)
  • Чесън и лук (лукът е особено вреден, защото може да предизвика възпаление на ставите)
  • Млечни продукти: Млечните продукти съдържат наситени мазнини, които също повишават нивата на пикочната киселина в кръвта, затова ограничете количеството на млечните продукти, които ядете, с изключение на сиренето.
  • Кафе и сода (включително диетична сода)
  • Захарни изделия, шоколади и десерти

Кои храни са подходящи за диета при подагра?

  • Рибата, като сьомга и риба тон, съдържа омега-3 мастни киселини, които помагат за намаляване на възпалението в организма и за борба с болестите. Те също така съдържат големи количества витамин В12, който помага за предотвратяване на анемията и прави червените кръвни клетки по-силни.
  • Почистено месо като пилешко, пуешки гърди.
  • Нискомаслено мляко и кисело мляко
  • Ядки и семена
  • Зеленчуци като картофи, грах, патладжан и тъмнозелени листни зеленчуци
  • Цитрусови плодове, които спомагат освобождаване от киселината в организма.
  • Пълнозърнести храни
  • Плодове, най-вече череши.

 

6 прости стъпки за спиране на болката от подагра

1) Пийте много вода

2) Яжте повече плодове и зеленчуци

3) Намалете пурините в диетата си (месо, риба, ракообразни, органични меса)

4) Упражнявайте се редовно

5) Избягвайте алкохола (включително червеното вино!)

6) Спете достатъчно

Надяваме се, че тази статия ви е дала няколко съвета и прозрения, които ви помагат да разберете подаграта, както и как да я спрете.  Важно е да продължим да разпространяваме информация за опасностите от прекомерната консумация на червено месо, както и от злоупотребата с алкохол, ако искаме в бъдеще да има по-малко случаи на подагра и камъни в бъбреците.

Leave a Reply

Your email address will not be published.