Как да направим мускули бързо

Как да направим мускули бързо

Казвали са ви, че мускулите се създават с упорити тренировки, търпение и години. Имаме новина за вас – това изобщо не е вярно! Има бързи начини за натрупване на мускулна маса в ръцете, краката, гърдите и гърба, които не могат да бъдат победени от дългосрочния метод на трениране.

Мускулите са най-важната част от тялото. Те ви прави силни и подвижни. Въпреки това мускулите не се правят толкова лесно. Могат ли да бъдат направени бързо? Да! Всичко зависи от начина, по който се грижите за тях, и от това колко време ще ви отнеме, преди да видите резултатите. Ако искате да научите повече за това от какво се състоят мускулите и как да направим мускули бързо, продължавайте да четете!

От какво се състоят мускулите?

Диаграма от какво се състоят мускулите

Мускулите се състоят от вода, въглехидрати, мазнини, протеини, витамини и минерали. Количеството вода в мускулите е около 80 % от общото тегло на тази тъкан. Останалите 20 процента се състоят от липиди (мазнини) и минерали.

Водата е важна за поддържане на хидратацията и правилната работа на мускулните клетки. Когато тренирате, мускулите стават сухи и твърди, защото губят вода, за да осигурят енергия за работещите мускули. За да предотвратите това, трябва да пиете много вода преди и след тренировка. Можете също така да приемате натрий или калий в диетата си, за да замените изгубените течности.

В допълнение към осигуряването на структура и опора за тялото, мускулите помагат да се движите, докато извършвате ежедневните си дейности. Те също така осигуряват енергия, която използвате за ежедневните физически дейности, като ходене или бягане.

Преди да започнете да тренирате редовно, не забравяйте да пиете много вода, така че мускулите ви да имат достатъчно течности, за да работят по най-добрия начин, когато ги упражнявате!

Как растат мускулите?

Пирамида Как растат мускулите?

Първата стъпка в мускулния растеж е да увеличите размера на мускулите си като правите редовни силови тренировки. Упражненията са насочени към определени мускули, като клякания или коремни преси, или като правите упражнения, насочени към няколко мускула едновременно.

Мускулният растеж може да се осъществи чрез:

  • Мускулна хипертрофия

Хипертрофията се отнася до увеличаването на размера на мускулите чрез тренировки със съпротивление. Това често се нарича “изграждане на мускули”. Това означава, че мускулът става по-голям и по-силен. За да се случи това, трябва да се увеличи броят на мускулните влакна. Можете да увеличите броя на влакната, като добавите тежест или като направите повече повторения на дадена серия. Например, ако досега сте правили 10 повторения за дадено упражнение и увеличите тежестта с 5 килограма, тогава трябва да можете да правите 11-12 повторения на серия.

  • Мускулна хиперплазия.

Това означава, че на мястото на съществуваща мускулна клетка се образуват нови. Това обикновено се наблюдава при спортисти, които вдигат тежести над нормалния си капацитет или правят упражнения, които обикновено не правят (например клекове с високи повторения). За да се случи това, трябва да има увеличение на броя на сателитните клетки, които се намират в края на мускулната клетка и подпомагат регенерацията на клетките след нараняване или отстраняване на увредена тъкан (например по време на операция).

Ако се опитвате да увеличите обема на мускулите, има някои упражнения, които ще ви помогнат да изградите бързо мускулна маса. Например: клекът, лежанката и мъртвата тяга работят добре за изграждане на обем, защото използват едновременно голямо количество мускулни влакна.

Кои мускули развива бягането?

Бягането е чудесен начин за изграждане на мускули, изгаряне на мазнини и повишаване на гъвкавостта. Бягането може също така да ви помогне да отслабнете и да подобрите здравето си. Но в бягането участват много различни мускули. Ето кои от тях може да се изненадате, че оказват някакво влияние върху резултатите ви при бягане.

Четириглав мускул

Четириглавият мускул е група от четири мускула, които изграждат предната част на бедрото ви, включително ректус феморис (точно над коляното) и бицепс феморис (задната част на бедрото). Тези два мускула са особено важни за бегачите, тъй като работят заедно за повдигане на коленете по време на бягане. Те също така помагат за стабилизирането на крака ви по време на дейности с голямо въздействие, като бягане или скачане.

Прав бедрен мускул

Ректус феморис е разположен над коляното, пред пателата (капачката на коляното). Той работи с други мускули в долната част на тялото, за да се огъва напред в тазобедрената става, като същевременно държи коляното изправено. Това действие ви помага да пристъпите напред от пътя, когато тичате или бягате надолу по склона, или при бърза смяна на посоката, докато слизате по стълби или изкачвате хълмове.

Глутеални мускули

Разположени зад всеки седалищен мускул, те помагат за въртенето (седейки прав) и огъването (седейки).

Как да направим мускули на ръцете бързо?

Ако се опитвате да уголемите ръцете си за един месец, най-добрият начин за това е да тренирате цялото си тяло.

Когато тренирате големите мускулни групи на тялото си, като гърдите и гърба, това помага за увеличаване на общата мускулна маса и сила. Когато искате да уголемите ръцете си още по-бързо, добавете повече кардио упражнения в програмата си, за да може всички мускули да бъдат натоварени едновременно.

За да увеличите размера на ръцете си, започнете с упражнения с дъмбели. Тези упражнения работят с всички основни мускулни групи в горната част на тялото и ще ви помогнат да постигнете желаната форма. Трябва да включите и упражнения, насочени към основните мускули – корема и долната част на гърба, за да подпомогнете усилията си.

Стъпки как да изградим мускулна маса

Ако искате да изградите бързо мускули, може да е предизвикателство да знаете откъде да започнете.

Ето 5 неща, които ще ви помогнат да постигнете целите си:

  1. Увеличаване на теглото – за да изградите бързо мускули, се нуждаете от повече мускулна маса, отколкото мазнини. За да наддадете на тегло, яжте поне 3 пъти дневно и пийте много вода.
  2. Изберете правилната диета – консумирането на храни с високо съдържание на протеини и калории ще ви помогне да растете по-бързо, докато храненето с ниско съдържание на въглехидрати не е непременно най-добрият вариант за начинаещите, които искат бързо да изградят мускули.
  3. Изберете най-подходящата тренировъчна програма – ако сте начинаещ в тренировките или никога преди не сте правили какъвто и да е вид съпротивителна тренировка, най-добре е да започнете с нещо просто и лесно като ходене или джогинг по 30 минути на ден.
  4. Тренирайте с многоставни упражнения – когато изпълнението на едно упражнение наведнъж не е достатъчно, опитайте да използвате няколко части на тялото наведнъж! Например, ако правите клекове и лег преси заедно, няма да можете да извлечете толкова много от всяко движение.
  5. Изберете подходящи хранителни добавки – добавките могат да ви помогнат да изградите мускули по-бързо, като ускорят възстановяването след тренировка и подобрят усвояването на хранителните вещества. Те също така ви помагат да извлечете повече полза от тренировката, защото са създадени така, че да ви дадат всички ползи от тренировката, без да се налага да се притеснявате за болки или умора след нея.

Ако приемате протеин на прах, уверете се, че той е направен от суроватъчен протеин. Доказано е, че суроватката е по-ефективна от соята при изграждането на мускулна маса, дори когато се използва заедно с други видове протеин.

Важно е да помните, че мускулите са жива тъкан и към тях трябва да се подхожда внимателно. Ако не се грижите за мускулите си или ако се упражнявате прекалено усилено, може да се окажете с увреждания, а това означава, че няма да има резултати! За да накарате мускулите си да растат по-бързо, трябва да сте последователни в действията си.

Leave a Reply

Your email address will not be published.