Какви са ползите от ядките

Какви са ползите от ядките

Ядките са чудесен източник на протеини и здравословни мазнини, които помагат да се чувствате сити за по-дълго време. Освен това те са добър източник на калций и магнезий, които са важни хранителни вещества за костите и мускулите.

Друго предимство е, че са богати на протеини, които помагат за изграждането и поддържането на мускулна маса. Те съдържат и незаменими мастни киселини (НМК), които помагат за поддържането на кожата и косата ви здрави.

Те също съдържат витамин Е, който предпазва организма от увреждания, причинени от оксидативен стрес. Това е особено важно за спортуващите редовно или изложените на продължителен стрес. Диета, богата на ядки, може да помогне за намаляване на риска от сърдечни заболявания, като предпазва артериите от натрупване на плаки. Това улеснява движението на кръвта през артериите и предотвратява образуването на кръвни съсиреци по вътрешните стени на артериите.

Съдържанието на антиоксиданти могат да предпазят от рак чрез намаляване на възпалението в клетките на организма.

Ето и някои от най-популярните ядки и какви са ползите от консумацията им:

Ползи от ядките

Фъстъци ползи

Фъстъците са чудесен източник на протеини, както в суров вид, така и под формата на фъстъчено масло. Фъстъченото масло е с високо съдържание на мазнини, което означава, че съдържа много калории. Тъй като обаче е богато и на протеини и фибри, консумацията му може да ви помогне да се чувствате сити за по-дълъг период от време.

Фъстъците са и добър източник на витамин Е и магнезий. Витамин Е е антиоксидант, който помага да защитите клетките си от увреждане, причинено от свободните радикали. Магнезият е важен минерал, който играе роля в много метаболитни реакции в тялото ви.

Фъстъците съдържат и ненаситени мастни киселини, които могат да помогнат за намаляване на нивата на холестерола в кръвта. Това е особено вярно, ако ги консумирате като част от диета с ниско съдържание на наситени мазнини и трансмазнини.

Бадеми ползи

Бадемите са чудесен източник на витамин Е, магнезий, калций и манган. Освен това те са добър източник на протеини, фибри и други витамини и минерали. Доказано е, че бадемите намаляват риска от сърдечни заболявания, като понижават нивата на LDL (“лошия”) холестерол и същевременно повишават нивата на HDL (“добрия”) холестерол.

Бадемите имат много ползи за здравето, тъй като са богати на антиоксиданти, които помагат за предпазване на клетките от увреждане, причинено от свободните радикали. Антиоксидантите помагат за предотвратяване на увреждането на клетките и могат да помогнат за предотвратяване на рак и сърдечни заболявания.

Сурово кашу ползи

Ядките кашу са богат източник на протеини, мазнини и минерали. Те са също така добър източник на магнезий, желязо, цинк, фосфор, ниацин и селен. Кашуто съдържа витамини В6 и Е, които спомагат за поддържането на здрава нервна система и кожа. Те съдържат и витамин С, който помага за поддържане на здрави венци и зъби.

Ядките кашу са висококалорични и съдържат повече мазнини от повечето ядки. Въпреки това те съдържат по-малко наситени мазнини от другите ядки. Това ги прави добър избор за хора, които искат да консумират повече протеини, без да напълняват.

Кашуто може да се консумира сурово или печено.

Шам-фъстък ползи

Шамфъстъкът е богат източник на витамин В и минералите калий и магнезий, както и много добър източник на протеини, ниацин, тиамин и рибофлавин. Те са с ниско съдържание на мазнини и са добър източник на диетични фибри.

Шам-фъстъкът е пълен с хранителни вещества, които помагат в отслабването и да поддържат високи нива на енергия през целия ден. Те са една от най-хранителните ядки в света. Богати са на фибри, протеини и мазнини, което ги прави чудесна закуска за спортисти и за всички, които се стремят да бъдат здрави.

Лешници ползи

Лешниците са богат източник на витамини и минерали. Те са и добър източник на фибри, които помагат за поддържането на редовен режим.

Лешниците са чудесен вариант за закуска за тези, които обичат ядки. Те могат да се консумират както са или да се използват в ястия за печене или готвене. Лешниците са с ниско съдържание на калории, мазнини и холестерол, което ги прави здравословно допълнение към всяка диета.

Орехи ползи

Орехите са добър източник на протеини и фибри. Те съдържат и някои витамини от група В, като тиамин, рибофлавин и ниацин.

Маслото в орехите е богато на омега-3 мастни киселини, които са полезни за сърцето и мозъка. Високото съдържание на антиоксиданти прави орехите отлична храна за хора с високо кръвно налягане или нива на холестерол. Орехите могат да помогнат и за предотвратяване на някои видове рак, като например рак на гърдата.

Орехите са добър източник на селен, който помага за защита от свободните радикали, които могат да увредят клетките в организма. Проучванията показват също, че орехите могат да помогнат за подобряване на мозъчните функции, включително на паметта.

Кедрови ядки ползи

Кедровите ядки са богати на протеини и бедни на мазнини, което ги прави чудесна закуска, която да имате под ръка. Освен това те съдържат разнообразни витамини и минерали, включително витамин Е, магнезий, желязо и цинк. Кедровите ядки могат да подобрят паметта и концентацията, както и да подпомогнат мозъчната функция.

Кедровите ядки са богати на антиоксиданти, които могат да предпазят от рак, сърдечни заболявания и диабет. Те съдържат и здравословни мазнини, които могат да помогнат на организма да обработва по-добре глюкозата.

Те са с много ниско съдържание на натрий и мазнини – което означава, че можете да ги консумирате без чувство за вина!

И накрая: кедровите ядки са вкусни! Можете да ги откриете поднесени с тестени ястия или поднесени в салати или дипове.

Ядките са чудесен източник на здравословни мазнини, витамини и минерали. Освен това те са пълни с протеини и фибри, което означава, че ще ви помогнат да се заситите за по-дълго време! Не пропускайте и редовната хидратация, съобразена с личните нужди.

Leave a Reply

Your email address will not be published.