Кои храни са забранени при висока кръвна захар?

Кои храни са забранени при висока кръвна захар?

Храните, които повишават нивата на кръвната захар твърде бързо (известни още като храни с висок гликемичен индекс), са вредни за хората с диабет. Но не само хората с това заболяване трябва да ограничат приема им – те са нездравословни за всеки. Преди следващото ни пътуване до магазина за хранителни стоки нека отделим малко време, за да помислим за храните, които могат да бъдат забранени при диабет, за да можем да се придържаме към здравословен план за хранене.

Храни, които повишават нивата на кръвната захар твърде бързо:

  • Бонбони, бисквити, торти и подсладени със захар напитки – Най-добрият начин да контролирате кръвната си захар е като избягвате простите въглехидрати. Простите въглехидрати са не само висококалорични, но и предизвикват бърз скок в нивата на кръвната глюкоза. Това означава, че тези храни са забранени за хора с диабет или висока кръвна захар. Сладкишите, бисквитите, тортите и подсладените със захар напитки съдържат големи количества прости въглехидрати и трябва да се избягват.
  • Скорбялни храни: Бял ориз, бял хляб, паста и макаронени изделия – Тези храни са с висок гликемичен индекс и могат да предизвикат много бързо повишаване на нивата на кръвната захар.
  • Зърнени храни с добавена захар – не са разрешени за консумация при диета с ниско съдържание на захар. Но не се отчайвайте! Все още има много вкусни храни, които могат да се консумират в умерени количества.
  • Пържени картофи и картофен чипс – Въглехидратите в тези храни бързо се превръщат в глюкоза, която може да повиши нивата на кръвната ви захар и да ви накара да се чувствате зле. Ако се опитвате да управлявате нивата на захарта, най-добре е да избягвате тези храни, доколкото е възможно.
  • Сушени плодове – Сушените плодове са чудесен източник на фибри и антиоксиданти, но също така могат да предизвикат повишаване на кръвната захар. Най-добре е да избягвате сушените плодове и вместо това да избирате пресни плодове колкото е възможно по-често.
  • Алкохолни напитки – Всички алкохолни напитки са с високо съдържание на въглехидрати и захар. Затова трябва да се избягват. Ако все пак решите да пиете алкохол, най-добре е да изберете сухо вино или водка.
  • Захар – Бялата захар е забранена! Тя е вид въглехидрат, който може да се намери в много храни, като бонбони и печива.Често се използва за подслаждане, но не е здравословен избор, защото няма хранителна стойност и може бързо да повиши нивата на кръвната захар.
  • Нишестени зеленчуци – Скорбялните зеленчуци като картофи, сладки картофи, царевица и грах са с много високо съдържание на въглехидрати.
  • Панирани меса и рибни пръчици – Тези храни имат висок гликемичен индекс, което означава, че предизвикват рязко повишаване на кръвната захар. Освен това панираните храни обикновено са преработени, което означава, че често съдържат допълнителни съставки, които не са полезни.
  • Преработени храни – това е храната, която е вредна за всички хора. Преработените храни обикновено са много сладки и съдържат празни калории. Освен това те съдържат много натрий, който може да предизвика високо кръвно налягане.

Тези храни ще ви предпазят от покачване на кръвната захар. Ако обаче е в нормални граници, тези храни няма да са непременно проблем, стига да се консумират умерено и да се съчетават с физическа активност. Като ограничавате консумацията на рафинирани въглехидрати, прости захари и наситени мазнини, подобрявате здравето на сърцето си и удължавате живота на панкреаса си.