Сваляне на кръвна захар без лекарства

Сваляне на кръвна захар без лекарства

Има няколко неща, които можете да го направите без да прибягвате до лекарства. В днешната статия ще ви разкажем как да направите точно това. Нека започнем!

Ако искате да намалите кръвната си захар по естествен начин, опитайте тези съвети:

Намалете въглехидратите

Доказано е, че диетата с ниско съдържание на въглехидрати намалява кръвната захар на гладно с до 11%. Доказано е, че нисковъглехидратната диета е ефективна за понижаване на нивата на кръвната захар при хора с диабет тип 2. Хората, които ядат 20 грама въглехидрати на ден, имат значително по-ниски нива на хемоглобин А1С в сравнение с тези, които ядат повече от 140 грама въглехидрати дневно.

Най-добрият начин да започнете да се храните с ниско съдържание на въглехидрати е като избягвате сладки храни като плодови сокове и подсладители, както и някои нишестета като картофи и бял ориз.

Включете протеини в храната

Протеините забавят храносмилането, така че помагат за стабилизиране на нивата на кръвната захар през целия ден. Добавяйте пилешки гърди или рибни филета към салати или зеленчукови ястия. Протеините също така помагат да се чувствате сити по-дълго време, отколкото въглехидратите, което може да помогне за намаляване на теглото и да предотврати преяждането по време на други хранения и закуски. Редица билки и подправки са познати със свойството си да свалят стойностите на кръвната захар, не пропускайте възможността да опитате!

Яжте повече фибри

Храните, които съдържат фибри, помагат за забавяне на усвояването на глюкозата в кръвта, като забавят храносмилането. Тези храни включват боб, пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и ядки. Стремете се към 25-30 грама фибри на ден само от храната. Ако имате проблеми с набавянето на това количество фибри от храната, помислете за прием на добавка, например псилиум хуск.

Спрете рафинираните и преработените храни

Рафинираните и преработените храни съдържат малко или никакви фибри и са богати на добавени захари. Тези храни включват бял хляб, бяла паста, бисквити, торти и сладкиши. Редовното консумиране на тези храни може да доведе до увеличаване на теглото и хронични заболявания.

Упражнявайте се редовно

Освен че помагат за контролиране на наддаването на тегло и за предотвратяване на други здравословни проблеми, физическите упражнения помагат за подобряване на инсулиновата чувствителност (способността на клетките в организма да реагират правилно при наличие на инсулин). Това означава, че клетките в цялото тяло могат да абсорбират глюкозата от кръвта по-лесно след упражненията, отколкото преди тях. Упражненията също така увеличават количеството инсулин, което се освобождава от панкреаса в кръвообращението след прием на храна, съдържаща въглехидрати. Този процес помага да се поддържат нивата на глюкоза в кръвта под контрол след хранене.

Спете достатъчно всяка нощ

Всички знаем колко е важно да спим достатъчно всяка нощ, но знаете ли, че достатъчният сън може да помогне за контролиране на кръвната захар? Пълноценният сън помага за регулирането, тъй като помага на тялото да произвежда хормоните, които са отговорни за това.

Ако имате проблеми със заспиването или ако се събуждате посред нощ и не можете да заспите отново, опитайте тези съвети:

  1. Уверете се, че в спалнята ви е тъмно, тихо и хладно.
  2. Избягвайте екрани преди лягане – това включва телефони, лаптопи и телевизори.
  3. Опитайте се да не ядете и да не пиете нищо в рамките на два часа преди да си легнете (но не се притеснявайте да отпивате вода през цялата вечер).
  1. Матракът трябва да бъде удобен, за да може да се отпуснете и заспивате бързо.
  2. Ако все още имате проблеми със съня, опитайте да вземете топъл душ или вана преди лягане.

Не пийте алкохол

Пиенето на алкохол може бързо да повиши кръвната ви захар, защото предизвиква бързо обезводняване на организма. Това дехидратирано състояние води до увеличаване на производството на глюкагон, който стимулира освобождаването на глюкоза от черния дроб. Алкохолът също така възпрепятства способността на организма да използва ефективно инсулина, което може да доведе до още по-голямо покачване на нивата.

Ограничете стреса

Една от най-сериозните причини за повишаване на кръвната захар е стресът. Дори и да не сте диабетик, високите нива могат да бъдат опасни и да причинят сериозни усложнения на здравето, затова е важно да намерите начини да се справите със стреса.

Може да не сте в състояние да контролирате всички фактори, които влияят на нивата на стрес, но има няколко неща, които можете да направите:

  • Медитирайте: Когато сме стресирани, дишането ни става повърхностно и учестено. Дълбокото дишане помага да намалим сърдечния си ритъм и да намалим количеството адреналин, което се отделя в тялото ни. То също така ни помага да се съсредоточим върху нещо друго, а не върху това, което ни кара да се тревожим или ядосваме.
  • Упражнявайте се редовно. Упражненията засилват кръвообращението в тялото, което увеличава количеството кислород, доставяно до клетките в цялото тяло, включително и до тези в мозъка. Това спомага за подобряване на когнитивните функции и настроението, което може да доведе до по-малко безпокойство по отношение на събитията от ежедневието!
  • Вдишайте дълбоко през носа и издишайте през устата си. Направете това пет пъти.
  • Пребройте бавно до десет в главата си, след което кажете “релакс” три пъти подред. (Не е страшно, ако объркате броенето или повторението – просто продължете, докато не направите и двете неща поне веднъж).

Включете тези съвети в ежедневието си и ще усетите разликата! Изборът на храна е от основно значение за регулиране на кръвната захар. Успех по пътя към по-здраво тяло!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.